De vill också att man ska komma på en smart idé för att sprida denna reklamkampanj - med såkallad viral marknadsföring. Det är till exempel att det sprids via ryktesvägen. Att man på något sätt gör en så stor grej att alla kommer prata om det. Lite "mun-mot-öra" metoden. Ja... Då är frågan. Vad ska man göra då för smart? Några idéer?
Jag la tidigare in bilder här på det jag har gjort men jag har sett att de flesta sökorden som har fått folk att gå in på min blogg är "beckmans+arbetsprover".. Det gör mig lite osäker. Jag tror inte tvärsäkert att folk är ute efter att sno någons ideér men jag vill vara på den säkra sidan!
För ett tag sedan i ett konsumentprogram på TV, tror det var Plus, tog de upp matsvinnet som sker på grund av okunskap beträffande "bäst före" datumet på förpackningarna. Man missuppfattar "bäst före" med "sista förbrukningsdag". "Bäst före" är en VÄGLEDNING men inte en uppmaning att kasta maten då detta datum passerats! Lukta och undersök maten först! Mjölk till exempel håller mycket längre och där är det idiotsäkert att känna igen lukt och utseende då den blivit sur. Inte ens då är den farlig på något vis! "Sista förbrukningsdag" kan också vara okej, men butikerna får inte sälja dessa varor. samma där, LUKTA. Detta handlar ofta om kött och andra känsliga varor. Luktar det fräscht så ÄT: Dåligt kött luktar illa! samma med fisk (som ju blir dålig ganska snabbt. Ägg har en hållbarhet utöver det vanliga! Där kastas otroliga mängder helt i onödan! kan hålla upp till ett år i kylskåp på grund av sin fiffiga uppbyggnad av skalet och även skydd i sitt innehåll. Där funderar man på att förlänga datumen enligt programmet. Ja, enligt detta TV-program så slängs tonvis av livsmedel helt i onödan på grund av dessa missuppfattningar. Och jag tror tyvärr att de yngre har sämre insikt i detta.
SvaraRadera