29 maj 2015

Ammoniakkaffe slash chailatte

Jag har ju den dära Espressohouse appen (ja hallå vem har inte det? Eller?) och såg ett erbjudande för en så kallad Dirty Chai som inte finns på menyn. Blev sugen pga två anledningar. 1. Allt som har ordet dirty är ju bara helt enkelt min grej? 2. Det är exklusivt för MIG (inbillar jag mig) och iiiiingen annan ser detta för den inte finns på menyn. Liksom VIP? Så köpte den nyss innan jag kom till jobbet. Första klunken var gudomlig. En blandad smak av kaffe och chai, som faktiskt fungerade ihop. Men efter kanske fem klunkar hände något underligt. Eftersmaken... eh... alltså... smakade hårfärg?

Förstår inte.

Smakar som doften när man har kletat in sitt hår i hårfärg, ni vet, det luktar sådär starkt av ammoniak. Eh. Ska jag gå tillbaks och ba: "hörni den här smakar ammoniak, det informerade ni inte om!"

Ja. I alla fall. Den är god tills efter fem klunkar och eftersmaken är ammoniak. Så rekommenderar den starkt om ni diggar ammoniak-smak. Nej men, kanske bara jag? Vill inte avskräcka er, ni får gärna pröva och komma tillbaka till mig och meddela om ni fick samma eftersmak! Jag har ändå haft lite otur med mat de senaste tjugofyra timmarna. Igår åt jag middag med Anna och vi stekte halloumi, varav det ena paketet luktade, ursäkta språket här nu, BAJS. Rent och sagt luktade det lort. Staaaank i hela hennes lägenhet. Kul! Och så hade jag ju den där burken med MER som smakade skinka.

Så måste ha en förbannelse över mig eller något?

I just love the smell of ammoniac in the morning!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad då blir jag glad!