28 maj 2015

designer-volontär-ordförande-skrivande-varelse

Sorry barnen. Era små liv. Jag är dålig på att skriva härinne. Min ursäkt är faktiskt att jag arbetar. Jag har ju trots allt ett jobb, tro det eller ej. Glömmer bort ibland. Nej men. Just idag kom allt på en gång. Det är så med mitt arbete. Man sitter i torra perioder och har noll komma noll saker att göra och sen kommer dagen som denna då ALLT kommer med en gång. Så ja. Det är min ursäkt. Samtidigt varvar jag jobbet med ordförande-sysslor för Operation Smile och planering inför min resa. Det är mycket som ska tänkas på och jag glömmer liksom bort det om jag inte tar tag i det nu. Det är samla ihop leksaker, barnkläder, ta vaccinationssprutor hit och dit och ha möten dit och hit. Det är även saker som händer i vår grupp. På söndag ska vi stå i Sjövik vid Liljeholmen och informera om Operation Smile och på måndag har vi planeringsmöte. Och mitt i allt försöker jag klämma in lite skrivande. Igår lyckades jag skriva lite hemma till och med, det händer inte ofta. Samtidigt vill jag hinna med läsning för att hålla igång det. SAMTIDIGT göra klart hemsida till min brorsa OCH min syster (fast det är väldigt frivilligt så ska inte klaga alls, det är även sjukt kul)

Det är grejer som händer liksom! Förstår ni? Bra :)

Och visstja. Social vill jag vara ibland också. Gillar trots allt andra människor. Så vill inte skrämma iväg er! ;D

Mitt i allt försöker jag klämma in lite motion också. Men den här veckan har varit generös med gott väder så cyckling till och från jobbet har gått galant. Fast i måndags tog jag en promenad efter jobbet istället. Trevligt det med. Fast ser nu på bilden att vädret kanske inte var tipptopp då? Redan glömt nu när solen tittat fram i två dagar.



Ha en fin dag hörni. Hörs snart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad då blir jag glad!