2 juni 2015

Letto Frontlight - Läsplatta

Vårt systerföretag som flyttade nyss lämnade efter sig massa gamla prylar, bland annat en Kindle. Jag blev genast intresserad för jag har länge funderat på att skaffa en. En Kindle är alltså en läsplatta. En platta som är gjord för att kunna läsa på. Det sköna är att dem inte har LCD-skärm som gör att det kan bli jobbigt att sitta och läsa en längre tid, utan de har en matt skärm som efterliknar att läsa på vanligt papper. MEN denna Kindle hade inte det, utan hade en vanlig LCD-skärm och hade appar och grejer, kändes väldigt onödigt när jag redan har en surfplatta. Dessutom är Kindle helt låst till Amazon's affär och det är ont om böcker på svenska där, vilket jag skulle föredra. Så jag lämnade över den till en kollega och bestämde mig för att köpa en istället. En duglig med sån där trevlig skärm som jag vill ha och det blev Letto Frontlight som Adlibris erbjuder. Ska bli spännande att få hem den och börja läsa. Jag tänker att detta är en bra väg för mig att läsa mer böcker och dessutom göra miljön en tjänst och även min bokhylla som redan är för full! Har liksom plats för max en bok till typ och har liksom fyllt den nu när jag köpte en pocket på lunchen (Sista boken jag inte läst av Simona Ahrnstedt!) - Men samtidigt gillar jag att hålla i en bok, bläddra i en bok, lukten av bok. Får väl kombinera det?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad då blir jag glad!