4 juni 2015

Sommarlista! (Äntligen)

Nu när sommaren närmar sig och allt (typ) så tänkte jag köra en liten lista som är snodd från Frans på Nöjesguiden bara för att ha något att skriva om liksom och om ni mot alla odds skulle ha något intresse av att veta vad jag har för planer i sommar och vad jag tycker om saker med sommaren (vilket jag förstår om ni inte har men stäng ner rutan då för fan):

Hur ser dina planer ut i sommar:
Börjar med att sticka till Filippinerna på uppdrag med Operation Smile. Sedan tänkte jag sitta inne på kontoret resten av sommaren och jobba - hoppas det regnar!!

Vad ska du göra i Midsommar?
Kommer befinna mig i Cebu på Filippinerna. Får se hur mycket firande det blir. Vårt svenska gäng kanske drar ihop en middag eller något om man orkar? 

Vilket är din bästa sommarfrukost?
Ska man äta något särskilt bara för det är sommar? Det var en nyhet för mig? Kör man på jordgubbar och annat fräscht eller? Orka, inte tid för sånt.

Bästa sommarlåten?
Det diffar ju från år till år men svårt att säga EN just somrig låt. Ska den handla om sommaren eller? Typ Sommaren är kort eller? Men om jag måste säga en som KÄNNS somrig och inte är Per Gessle eller Tomas Ledin eller Tommy Nilsson pga dem är sämst så är det Bjurö Klubb av Laleh. 

Ska du åka på någon festival i sommar?
Nej. Hade planerat att åka till Northside i Danmark men det krockade. Men har även insett att jag är för lat, orkar inte resa eller bo i tält. Är för bekväm! Vill bara åka på festivalen i närheten, och sova på hotell i så fall. Vill helst att alla artister ska komma till stan så kan man gå till Debaser eller Globen och sen gå hem liksom. 

Vad vill du helst grilla?
En av de saker jag saknar mest efter jag slutat äta kött är GRILLAT kött. Alltså, finns ju inget vegetariskt som är nice att grilla? Tycker inte jag i alla fall. Saknar marinad, mmmmmhmm...

Vad dricker du i sommar?
Brukar inte planera så värst mycket i förväg vad jag ska dricka under en viss tidsperiod men, typ vin? Fast det gör jag ju året om.

Vad ska du läsa i sommar?
På min nya läsplatta!

Vilket är ditt favoritplagg för sommaren?
Tjocktröja och jeans? Vågar inte säga en sval klänning för vädret lär ju inte tillåta det om man titta på tidigare år.

Bästa parken?
Öh. Den närmsta hemifrån (jag är lat kommer ni ihåg) så Långbroparken i så fall.

Bästa badstället?
Närmsta? Haha.


Bjuder på en bild på mig från förra sommaren, sjukt mörkhårig och hungrig på thaibåten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad då blir jag glad!