24 augusti 2016

Nytt hem, nya grejor

Om ca 1½ vecka flyttar jag och K till Hammarby Sjöstad. Från en 2:a till en 3½ (!) och jag som är pinterest-beroende då har ju redan fyllt en board med inredning. Vi har bestämt oss för att skaffa mycket nytt utöver att vi behöver mer möbler i och med att vi flyttar till större. Man har typ tröttnat på sina grejer efter 2 år och vill ha en lite ny stil. 

Så då, dagen till ära tänkte jag visa lite inspo-bilder som visar lite vad för stil vi har tänkt och skulle vilja ha. Sen om man uppnår det är en annan sak, men i alla fall något åt det hållet!

Ungefär en sån här färgskala med grått, svart och brunt med gulddetaljer.



Sen så kommer jag ju (äntligen!) få plats att ha en egen arbetsplats, en skrivhörna! Här har jag funderat på hur jag vill ha det, nämligen är jag ganska kräsen med hur jag har det när jag skriver så mysighetsfaktorn och ordning&reda-faktorn måste maxas. 



Jag skulle också vilja ha rätt mycket yta att röra mig på och ha plats för dator, skissyta, en plats för min vinylspelare (som legat och dammat i två år snyft) och ser framför mig hur min farfars skrivmaskin står bredvid mig. Den har också legat i källaren och det känns supertrist för den är så fin och påminner mig om min farfar och "mitt ursprung". 


Detta är en vägg av kork och det är något jag föll för. Jag behöver ha någon form av anslagstavla eller liknande för att sätta upp alla mina tankar, idéer och bilder och vill ha en stor yta. Anslagstavlor är dock ganska fula? Men en hel vägg kanske är snyggare. Materialet i sig är ju rätt snyggt om det är mer struktur i det. Men vet inte hur man sätter upp en sån här på bästa sätt utan att förstöra väggarna. Det finns i alla fall korkrullar att köpa!

Och här kommer lite organiseringsporr! Varning för känsliga.

Jag är väldigt mycket för organisation och detta är något jag vill bli bättre på och ser chansen att få ordning på saker och ting i och med flytten. Här kommer lite idéer jag gillar.


Hnnnnnnnngggghh....
Vad härligt det ser ut. Att förvara grejer i burkar har jag underskattat. Speciellt i badrummet då jag alltid tycker att de där topsarna flyger iväg när man ska öppna platsburken de kom i och lirka ut bomullsrondellerna ur påsen. 


Min favorit hittills. Listerine i karaff!? Hur najs är inte det? Hur lyxigt känns inte det att skölja munnen varje dag genom att hälla upp ur en sån där? Den till höger finns att köpa på Lagerhaus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad då blir jag glad!