23 augusti 2016

En lista

Vad är ditt förhållande till tid?
Jag är rädd för tiden. Rädd för att den går fortare och fortare och jag inte hinner åstadkomma allt jag vill.
Vilken tid på dygnet gillar du bäst?
När mörkret börjar lägga sig och allt blir tyst. 
Vilken är den bästa veckodagen?
Måste tyvärr säga fredag, då jag jobbar måndag-fredag.
När går tiden som snabbast?
Typ när man precis kommit in i skrivandet men bara har en kort tid på sig. Då bestämmer sig tiden för att gå jäkligt fort. 
När går tiden som långsammast?
När man ser fram emot något. I detta fall är det vår flytt om två veckor. Känns som en evighet bort!
Hur länge tar det för dig att sminka dig?
5 min ish, för jag är inte så noga!
Vilken tidsepok skulle du vilja leva i?
Skulle vilja testa 60-talet, som alltid varit en epok jag gillar. Samtidigt kanske kvinnor inte hade det jättekul på den tiden?
Äter du snabbt eller långsamt?
Beror på hur hungrig jag är, men oftast äter jag rätt långsamt. 
Vad gillar du mest att lägga ner tid på?
Att skriva, vara ensam, röra på mig, laga och äta god mat och umgås med de jag älskar.
Vad gillar du minst att lägga ner tid på?
Att duscha och att flyga långflyg. Duscha kan vara skönt ibland om man verkligen fryser (fast då badar jag helst) eller kommit hem från ett svettigt träningspass, men annars tycker jag det är ganska tråkigt. Flyga långt är verkligen sjukt tråkigt bara.
När vaknar och lägger du dig på vardagar?
Alarmet väcker mig kl 6.00 men jag snoozar alltid till 6.30. Jag önskar jag var en sån som kunde gå och lägga mig vid 22 men det går typ inte. Slutar alltid med att jag somnar vid 23 minst.
Vad skulle du gärna ha mer tid till?
SKRIVA. ATT VARA ENSAM.
Vad gjorde du för tre timmar sen?
Satt på jobbet.
Vad händer de kommande tre timmarna?
Sitta på jobbet, äta lunch därimellan.
Var ser du dig själv om 10 år?
Jag ser mig själv jobba med någonting riktigt kreativt och roligt tillsammans med andra kreativa härliga människor och jag hoppas verkligen jag kan ha kommit i land med en utgiven bok, men vågar inte direkt "se det" utan mer ha det som mål. Jag ser också att jag bor utomlands eller bor i nån annan stad i Sverige, kanske i ett fint hus nära naturen tillsammans med Kenji såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad då blir jag glad!