19 september 2016

En till listjävul

Om du fick välja att leva i en tv-serie, vilken skulle du välja att leva i då?
Game of thrones.... SKOJA. Nej men Friends kanske? Vore kul att vara med i det gänget?

Om du var skitbra på att sy, vad skulle du sy då?
Sy upp alla byxor för det finns ju ingen size ever som passar min längd? Annars skulle jag ju obviously sy egna kläder precis som jag vill ha mina kläder.

Finns det någon reklam du tycker är riktigt bra?
Asså ork. Nej. Undviker typ reklam?

Är du lik dig nu, som du var när du var barn?
Min sambo såg en bild på mig igår när jag var 7 år och sa "du ser precis likadan ut ju!" Man bah tack, jag såg ju ut som en gammal farbror.

Vad ville du bli när du blev stor när du var barn?
När jag var liten ville jag bli stor. Tyckte inte om barn. Så ville inte vara ett.

Vad tror du skulle vara annorlunda i ditt liv om du var av det motsatta könet?
Jag hade nog fått mycket mer cred för diverse saker, t ex i jobbmässiga sammanhang. Får ofta kritik för att jag är tystlåten och därför inte "tar för mig" lika mycket men ärligt talat så har det också att göra med att jag är tjej. 

Vad gör du om tio år?
Kanske bor utomlands? Eller inte. Eller är författare på heltid. Hoppas :)))))

Vilken är din bästa danslåt?
Gamla godingar *säger pensionären*

Om du var en stor stenbumling, var skulle du vilja ligga still då?
Uppe på ett berg med en spektakulär utsikt.

Vad tycker du om köttkonsumtion?
Äter inte kött pga köttkonsumtionen är alldeles för hög för att det ska vara bra för miljön. Djurhållningen är hemsk - det är inte värt det helt enkelt. Men det är lätt för mig att säga som aldrig har ÄLSKAT kött. Men att åtminstone minska på köttkonsumtionen borde alla kunna göra. 

Vad gör dig riktigt förbannad?
Donald Trump och folk som påstår att 9/11 var ett insidejob, eller ja djurhållningen inom köttindustrin.

Hur skulle du hantera det om du vann typ 108 560 000 euro?
Vad specifikt? Jag hade nog i alla fall tagit ett sabbatsår eller två (eller tre eller fyra) för att bara skriva. Eller är det själviskt?

Vilken är din favoritdoft?
Morgonluft.

Du får veta att jorden kommer gå under om tolv timmar. Vad gör du?
Samlar alla jag älskar och säger allt jag alltid velat säga + äter vad jag vill och hur mycket som helst av det.

Vilket är ditt favoritverktyg?
Det som går att skriva på och med.

Vad tycker du om ordet hen?
Jag använder det i skrift för det känns smidigt att skriva i sammanhang när man inte ska specificera en han eller hon. Så jag tycker det är bra ur grammatisk synpunkt.

Vilket är ditt bästa recept och varför, får vara mat eller bak?
Typ omöjligt att svara för jag är ju så jävla bra på mat? Skoja :)))) Jag tycker jag är bra på vegetarisk lasagne! 

Är du beroende av något?
Skriva och chips. 

Vilken musik triggar din nostalgiska sida mest och varför?
Allt från 60-talet. Även fast jag inte fanns då. 

Har du något riktigt bra husmorstips?
Blanda ut diskmedlet med vatten i en spray-flaska - diskmedlet tar typ ALDRIG slut!!!! :))))))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad då blir jag glad!