23 september 2016

Saker som gör mig glad

Mitt hem - För att låta materiell så trivs jag så otroligt bra i mitt nya boende och nya område. Det gör sån stor skillnad på allt! Jag är sådan hemma-människa och har alltid varit så därför är det så viktigt för mig. 

Min sambo - Behöver inte mycket mer förklaring än att han är helt enkelt bara bäst och utan honom hade livet varit mycket mycket trist. 

Anna - Hon är min närmaste vän och jag vet inte heller vem jag hade varit utan henne. Bara att ha någon som man pratar med varje dag, även om man inte alltid ses är så otroligt guldvärt. Ba älskar henne!

Skrivandet - Även om jag inte har skrivit särskilt mycket på senaste tiden finns det ändå där inom mig. Bara av att tänka på mina stories och idéer är en härlig flykt från verkligheten. Det är som att ha två liv på något sätt. 

Joggingen - Inte för att låta som värsta träningsnarkomanen men jag är så glad att jag hittade joggingen som träningsform, för det får mig att må så bra. Förut mådde jag väldigt dåligt och var seg konstant. Nu när jag känner att segheten smyger sig på vet jag att det alltid hjälper med att springa. Fast det är såklart inte alltid lätt att ta sig ut och springa ;) 

Detaljerna - När man inser att man behöver stanna upp och vara glad i detaljerna och struntar i allt det andra som är jobbigt. Ibland räcker det att bara se vattnet klucka i vinden eller musikstycket i ens favorit få en att rysa. Eller den där fikastunden med någon man gillar och man kan sitta och prata i timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en rad då blir jag glad!